reklama
kategoria: Kraj
11 wrzesień 2024

Jest prokuratorskie śledztwo w sprawie zawalenia się kamienicy w Łodzi

zdjęcie: Jest prokuratorskie śledztwo w sprawie zawalenia się kamienicy w Łodzi / fot. PAP
fot. PAP
Prokuratura Rejonowa Łódź-Polesie wszczęła śledztwo w sprawie zawalenia się części kamienicy przy al. 1 Maja 23 w Łodzi. Budynek runął w ubiegły piątek podczas drążenia tunelu średnicowego.
REKLAMA

Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie o nieumyślne spowodowanie katastrofy budowlanej. Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Łodzi prok. Krzysztof Kopania poinformował PAP, że postępowanie rozpoczęło się po zawiadomieniu, jakie do prokuratury złożył kierownik budowy.

"Do poleskiej prokuratury wpłynęły dwa zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Jedno po pierwszym przypadku osunięcia się części kamienicy, a kolejne po zawaleniu się ściany budynku. Oba złożył kierownik budowy" – powiedział prokurator Kopania.

Dodał, że niezwłocznie po wszczęciu śledztwa w Prokuraturze Rejonowej Łódź-Polesie rozpoczęły się przesłuchania świadków.

"Chcemy zapoznać się też z dokumentacją techniczną i oceną ryzyka wystąpienia katastrofy. Prawdopodobnie zajdzie potrzeba powołania biegłego w zakresie prac budowlanych" – dodał Kopania.

Śledztwo toczy się w sprawie i jest we wstępnej fazie. Za takie przestępstwo grozi kara od trzech miesięcy do pięciu lat więzienia.

Fragment oficyny w kamienicy przy al. 1 Maja w Łodzi runął w ubiegły piątek w czasie drążenia kolejowego tunelu średnicowego. W budynku nie było lokatorów. Mieszkańcy tej kamienicy i kilku z nią sąsiadujących zostali wykwaterowani do hoteli na czas, kiedy maszyna drążąca będzie przechodziła pod tą częścią miasta.

Tunel średnicowy pod Łodzią ma mieć 7,5 km. Połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Żabieniec. Inwestycja umożliwi przejazd pociągów na trasie Warszawa – Poznań i Wrocław z postojem w centrum Łodzi i znacznie skróci czas podróży. Ma też ułatwić komunikację w regionie.

Na odcinku inwestycji pod Starym Polesiem, gdzie stoi zawalona kamienica, tarcza drążąca dwutorową nawę tunelu jest na głębokości ok. 20 m pod powierzchnią gruntu.

Według najnowszego harmonogramu budowa ma się zakończyć w czerwcu przyszłego roku. Po pracach wykończeniowych, testach i odbiorach technicznych pociągi mają pojechać pod Łodzią w 2026 r. od grudniowego rozkładu jazdy. (PAP)

Autor: Marek Juśkiewicz

jus/ joz/

PRZECZYTAJ JESZCZE
Materiały sygnowane skrótem „PAP” stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez [nazwa administratora portalu] na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
pogoda Złocieniec
9.3°C
wschód słońca: 07:38
zachód słońca: 15:47
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez Złocieńcu